“Suntem într-o situaţie ingrată, pentru că teatrul are nevoie de contact uman, iar această pandemie ne ţine la distanţă de ceea ce ne e drag. Dar avem încredere că anul acesta va fi mai blând cu noi toţi, chiar dacă următoarele 6 luni vor fi cele mai dificile de până acum. Pe lângă criza sanitară, ne confruntăm şi cu un vid economic. În momentul de faţă reanalizăm întregul program, având în vedere un inevitabil al treilea val de infectări şi o închidere iminentă a teatrului. Se pare că bugetul pentru cultură va fi unul puternic diminuat anul acesta, aşadar trebuie să găsim oportunitatea şi eficienţa în orice acţiune planificată. Noi am decis să renunţăm la organizarea celor două mari festivaluri ale noastre (Festivalul Tânăr de la Sibiu şi Sibiu Magic Show). De asemenea, anul acesta nu vom mai produce şase spectacole noi, aşa cum planificasem, ci doar trei. Aşadar, preconizăm un an cu proiecte mai mici, de revenire a publicului în sală”, a explicat Adrian Tibu.
Directorul de la Teatrul “Gong” din Sibiu vorbeşte despre oferta cu care vine în acest an în faţa publicului.
“Raza de speranţă în continuitatea unui program cultural solid vine din faptul că, spre deosebire de multe alte ţări, la noi în România majoritatea teatrelor funcţionează pe bază de repertoriu, cu un ansamblu permanent. Aşadar putem prezenta în continuare spectacolele produse anul trecut, fără a întrerupe activitatea. Cu atât mai mult, în această perioadă, ar trebui să înţelegem avantajul acestui patrimoniu ce merită promovat”, a subliniat Tibu.
Foto: (c) ISABELA PAULESCU / AGERPRES FOTO
Cea mai mare provocare pentru actorii de la Teatrul “Gong” a fost să menţină un contact direct cu copiii şi tinerii – publicul fidel, reconfigurând evenimente în mediul online.
Pentru noi e important să nu fim doar o vitrină cu spectacole, ci un teatru conectat la realităţile comunităţii din care facem parte – este mesajul transmis de directorul instituţiei teatrale.
“Cea mai mare provocare a anului trecut a fost să menţinem un contact direct cu publicul nostru, reconfigurând evenimente în mediul online. În 2020, am prezentat 179 de evenimente la sediu, dar şi alte 240 de difuzări online (fie că vorbim de spectacole, ateliere, poveşti video sau podcasturi). Pentru noi e important să nu fim doar o vitrină cu spectacole, ci un teatru conectat la realităţile comunităţii din care facem parte. Să spunem poveşti care să ne poată defini ca generaţie, iar teatrul pentru public tânăr e cu atât mai important acum cu cât valorile şi ideile copiilor sunt încă în formare, iar teatrul are o componentă educaţională şi de incluziune socială foarte importantă în dezvoltarea unei gândiri critice”, a mai arătat directorul de la Teatrul “Gong” din Sibiu, Adrian Tibu. AGERPRES/(AS – autor: Isabela Paulescu, editor: Georgiana Tănăsescu, editor online: Gabriela Badea)
Citeşte şi:
* Scena – în pandemie/Mihaela Rus (Teatrul 'Toma Caragiu' Ploieşti): 2020 – un atelier de emoţii noi pentru actori
* Scena – în pandemie/Constantin Chiriac (Teatrul 'Radu Stanca' Sibiu): Actorii noştri au învăţat ce înseamnă arta de a dărui
* Scena – în pandemie/Sălaj: Festivalul 'Curtea artiştilor' îşi diversifică spectacolele; Organizator: Avem în vedere artiştii independenţi
* VIDEO Scena – în pandemie/Directorul Teatrului Dramatic Galaţi: După un an năucitor, privim 2021 cu ceva mai mult optimism
* Scena – în pandemie/ Oltiţa Cîntec (Teatrul 'Luceafărul' Iaşi): Pentru arta teatrală, 2020 a însemnat reinventare
* Scena – în pandemie/Ada Hausvater (TNTm): 'Teatrul trăieşte!' – mesajul cel mai important pe care am vrut să îl transmitem
* Scena – în pandemie/Directorul Teatrului 'Eminescu' Botoşani: Imposibilitatea de a juca pentru români în Republica Moldova şi Ucraina – principala 'suferinţă'